oude zijderoute96

29 juni 2018 - De Lutte, Nederland

26 juni 2018.

Een rustige dag. We wandelen een stukje en bekijken een mooie natuurbegraafplaats. Om 17.00 u komen we bij elkaar onder het genot van een hapje en een drankje. Het is erg gezellig en daardoor erg laat. Koken doen we niet meer.

natuurbegraafplaats

wespennest

27 juni 2018. Om 9.30 u. breafing. We krijgen allerlei instrukties, moeten weer formulieren invullen voor als we morgen de grens overgaan. Uitleg over navigatie, trecks en W points. Tegen 16.00 u. vertrekken in colonne naar een parkeerplaats vlak voor de grens. Het is een bewaakte parkeerplaats voor vrachtauto's. Jan kan er gratis eten en de bijrijder moet betalen. Eten wat de pot schaft en het is lekker. Nog wat laatste instrukties. Morgen om 6 uur naar de grens, dus om 5 uur op.

TIR parking voor de grensBijna in Rusland

28 juni 2018. Spannend, hoe het allemaal gaat verlopen. We staan om 6.15 aan de grens. Tjonge wat een romslomp. Je geduld wordt hier wel op de proef gesteld, maar ja, ze doen gewoon hun werk. De eerste campers zijn er na ongeveer 3 uur door. Wij staan als laatste. Het is erg heet. Alles moet overgetikt worden in de computer en dat valt niet mee voor de Russen. Ze hebben heel andere letters. Dan wordt de camper nog helemaal nagekeken. O, als ze onze kaas maar niet ontdekken.Overal worden foto's van gemaakt. Zelfs van de inhoud van de kastjes en het bed. De kaas is niet gezien. Om 12.15 zijn we er eindelijk door. Pff 6 uur in de hitte. We rijden naar een vakantiepark Algolia. Hier vieren de Russen vakantie. Het is aan een meer, ook hier weer. Gelukkig hebben we een plekje in de schaduw en komen we bij van alles. Toch weer spannend.

29 juni 2018. Vandaag gaan we in Velikiye Luki een Russische simkaart kopen. Als dit gedaan is gaan we een kopje koffie drinken met gebak. Dit doen we samen met Leen en Leny. Nog wat boodschappen. Als we van de parkeerplaats wegrijden gaat het even mis. Maar al gauw zijn we op de goede weg.We gaan op een parkeerplaats 40 km verderop overnachten. Aan de M9 naar Moscow. Het is wennen aan het rijgedrag van de Russen. Ze storen zich totaal niet aan de snelheid en daardoor veel inhalen en behoorlijk riskant.

En dan is er koffie

1. Annelies en Adrie:
    30 juni 2018
    Dat ging niet zo snel aan de grens, hoop dat het verder zonder problemen gaat.
    Fijne reis. 😊☺😎