Oude Zijderoute

2 juli 2018 - Camping "Sokolniki", Rusland

30 juni 2018. Vandaag naar Moskou. Het is slecht weer. Hoosbuien. De M9 is soms goed, maar ook stukken waar het wegdek slecht is. 450 km rijden. Even een lunchstop in de stromende regen en verder maar weer. Hoe dichter dat we bij Moskou komen hoe droger het wordt en ook heel warm. Al snel is het 31 graden en erg vochtig. We komen op een vierbaansweg en er wordt ook harder gereden. Links en recht wordt er ingehaald. Brr. Dan op de ring in Moskou. Dit schiet niet op. Echt uitkijken geblazen. Maar eindelijk bereiken we de camping. Sokolniki.  Het is hier goed toeven. Een lange vermoeiende reisdag. Het is drukkend warm en op een gegeven moment krijgen we ook hier een bui. Morgen zal ook regenen.

1 juli 2018. Bespreking in de stromende regen. We gaan met ons allen Moskou bezoeken. Eerst met de tram, lijn 25, naar de Metro. Goed opletten hoe het allemaal werkt, want morgen gaan we het alleen proberen. De lijn die wij moeten hebben om naar het Kremlin te gaan, is niet zo spectaculair. Maakt wel veel herrie. We kopen een kaart voor 3 dagen, 2 kan niet. Het Kremlin is prachtig. Intussen is het droog. We gaan lunchen in een Oekrainsch restaurant. Een heel gezellig. Daarna de Cathedral Square. Wat een prachtige Cathedral. Er is ook nog een kerk er onder. Je kan er ook het dak op en daar heb je een prachtig uitzicht over de stad. We hebben een gids die ons uitleg geeft. Daarna zijn we vrij om te gaan. Nu nog zien of we de weg terug kunnen vinden. Moskou is een overweldigende stad.

2 juli 2018. De zon schijnt en het weer is prachtig. Niet zo benauwd meer. We gaan met Leen en Lenie op stap. Allereerst gaan we de metrostations bekijken. We hebben een kaart en je kan overal naar toe. De stations zijn geweldig. Alles marmer, prachtig bewerkt. Schilderingen en mooie lampen. Het is eigenlijk niet te beschrijven. Na zes haltes hebben we het wel gezien en we nemen voor vandaag de op en off bus. Het rode plein als eerste. Het is erg druk i.v.m. het voetbal. Overal bewaking en je moet door detectie poortjes. We lopen door een gigantisch warenhuis. Dit is voor de rijke Russen. Wat een indrukwekkende gebouwen. We lunchen in een Russisch restaurant. Lekker en niet duur, hoewel het er heel chic uitziet. Daarna nemen we de groene lijn en laten ons rondrijden door weer een ander deel van de stad. Tja, het is dus niet te beschrijven. Nog nooit heeft een stad zoveel indruk op ons gemaakt.

Foto's komen later.

1. Blanche:
    2 juli 2018
    Geweldig dat we op deze manier een beetje met jullie mee kunnen reizen. Zullen jullie trouw volgen hoor. Geniet van al het moois!
  2. Adenjet:
    2 juli 2018
    jemigdepemig, wat een fantastische ervaring moet dit zijn, we zijn benieuwd naar de foto's!
  3. Xenia ter Horst:
    3 juli 2018
    Het lijkt ons ook een overweldigende stad. Ws. niet te vergelijken met andere hoofdsteden. Genieten!!! Het
  4. Annelies en Adrie:
    4 juli 2018
    Zo te lezen een geweldige stad,geniet zoveel jullie kunnen! Wij blijven jullie volgen! Hopende dat de regen zo veel mogelijk wegblijft! In ieder geval is deze reis facinerend,we zijn benieuwd naar de foto's, en alsjblieft blijf beiden gezond! Gr Annelies en Adrie.