Oude Zijderoute

26 juni 2018 - De Lutte, Nederland

24 juni 2018. Na een onrustige nacht regent het pijpestelen. Na een ontbijt en koffie gaan we naar een camping 70 km verderop, bij Zarasai, ook aan een meer. Ook hier een medereiziger op weg naar Rezekne. We gaan aan de stroom, sparen we ons gas en hebben het ook lekker warm en is het minder vochtig. Het regent de hele dag. We doen maar wat spelletjes en lezen een boek. Het is hier nu half zes, een uur later dan in Nederland. Inmiddels is het droog en maken we een korte wandeling. Niet lang, want de muggen vreten je op. Er is een groepsapp aangemaakt en de berichtjes stromen binnen. Als de zon ondergaat, nog even naar het meer. Een mooie aanlegsteiger met bankjes.                                                    Wat een stilte.

meer bij camping ZarasaiZitje op camping

Oude zakken?

25 juni 2018. Wat een heerlijke kleine camping aan het meer. De watertank vullen met water uit een bron. De zon schijnt en we drinken nog even koffie op een van de leuke bankjes met houtsculpturen. Een Duitse mevrouw verweeuwigd ons op haar fototoestel. Op naar Letland. 10 km en we zijn bij de grens. Soms is de weg goed (EU geld) en soms belabbert. Alles rammelt. Wegomlegging in Rezekne en verderop weer wegwerkzaamheden. Afslag naar vakantiepark Dzerkali, zandweg. 1,5 km op een zandweg. Het park is nog in aanbouw en ligt aan een meer. Er staan al een paar campers. We krijgen het routeboek, stickers voor op de camper en onze paspoorten met visa. Morgen een rustig dagje en woensdag naar de grens, waar we donderdag gezamenlijk overgaan. Hier is een dag voor uitgetrokken, omdat het vaak lang kan duren voordat je er door kunt.

Routestickerverzamelpunt

1. AAnnelies en Adrie:
    26 juni 2018
    Super! !!!
  2. Els:
    28 juni 2018
    Vandaag dus de grens over en beginnen jullie aan de grote reis.
    De 1ste etappe lijkt al heel leuk en mooie plekken daar aan het meer.
    Veel plezier !
  3. Jenny Kleinlugtenbelt een Dick van de Vegte:
    28 juni 2018
    Vandaag donderdag 28. Juni. We hopen dat de formaliteiten vandaag mee???. Of staan jullie nog bij de grens!. Wij horen het 😃😃